Köpvillkor
Allmänt Alla priser på webbplatsen är inklusive moms. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Rekoshoppen förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.
Betalningssätt Du kan betala med Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Läs gärna Klarnas fullständiga villkor avseende Klarna checkout Om du inte vill betala med Klarna Checkout kan du välja att betala via förskott till oss. Fyll i uppgifterna under fliken Betalas i vår butik / Förskottsbetalning och genomför din order, så skickar vi en faktura till dig som du kan betala via bankgiro eller swish. Vi sänder din order senast första vardagen efter att vi mottagit betalningen. Om ingen förskottsbetalning inkommer annulleras ordern fem arbetsdagar efter orderdatum. Leveranstid Vi sänder normalt alla ordrar som inkommer före kl 13 samma dag (vardagar). Du får en leveransbekräftelse via e-post i samband med att din order skickas.
Tillgängliga fraktsätt genereras utifrån det postnummer du anger i kassan på rekoshoppen.se. Vi erbjuder följande leveranssätt:
DHL Service Point Du får en SMS-avisering med information när du kan hämta din leverans.
DHL Företagspaket Ditt paket levereras vardagar kl 8-17 till angiven företagsadress. OBS! Ingen avisering sker så man måste vara på plats ovanstående tider för att kunna ta emot paketet. Detta fraktsätt är endast för företag EJ till privatpersoner. Vid misslyckad leverans pga att mottagaren ej varit på plats, debiteras en avgift.
DHL Hemleverans
PostNord Varubrev
Budbee Box
Budbee Hemleverans
Avhämtning Är du osäker över öppettiderna, vill ha vägbeskrivning eller något annat så tveka inte att höra av dig. Alla kontaktuppgifter samt öppettider till butiken hittar du här. Tänk på att du eller ditt bud skall kunna uppvisa legitimation och ordernummer vid hämtningen om du har betalat ordern via Klarna i samband med beställningen. Om någon annan hämtar ut ditt paket måste personen visa upp din legitimation. Om du vill betala i samband med avhämtning fungerar Swish, Visa, Mastercard och kontanter. Vill du hämta ditt paket utomhus, ringer du oss på 036-180 100 eller ringer på dörrklockan vid vårt lastintag.
Transportansvar Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.
Om produkten är skadad vid leveranstillfället ska detta anmälas omgående till Rekoshoppens kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet. Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till ombudet / chauffören vid avhämtning av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket / misslyckade leveransförsök (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 200 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 7-14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet/ta emot leveransen och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post, sms eller telefon.
Ångerrätt Du har full ångerrätt 30 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick och i originalförpackning. Ångerrätt / öppet köp gäller dock inte för produkter som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl exempelvis livsmedel, kosmetiska produkter, trosor och kalsonger. Kostnad för returfrakt vid ångerrätt / öppet köp betalas av dig.
Reklamation Om du direkt upptäcker att paketet är skadat ska du säga till ombudet/chauffören att de ska göra en notering om detta. Sedan ringer du samma dag till distributören (PostNord 0771-333310 eller DHL 0771-345 345) och anmäler skadan. Distributören reglerar sedan skadan och Rekoshoppen kommer att betala tillbaka pengar eller skicka ny vara. Om du upptäcker skadan först efter uppackning ska du kontakta oss på Rekoshoppen omgående. Du når oss på order@rekoshoppen.se eller på 036-180100. Vi vill besiktiga skadan, så ta bilder på varan, emballaget och paketet. BEHÅLL DEN SKADADE VARAN TILLS REKLAMATIONEN ÄR HANTERAD! När du tagit kontakt med oss kommer vi att behandla din reklamation så fort som möjligt. Vi ersätter dig självklart genom att reparera varan, med ny vara eller genom att du får pengarna tillbaka. Detta förutsätter att alla skötselråd följts och att normal aktsamhet iakttagits. Vi betalar fraktkostnaden när det gäller reklamationer. Normal reklamationsrätt för konsumenter är vanligen tre år. Ett upptäckt fel ska anmälas inom skälig tid, dvs direkt när det upptäcktes eller borde ha upptäckts. Detta anses vara inom två månader från det att upptäckten gjordes. Det är vi som säljare som ska bevisa att felet inte fanns från början under de första sex månaderna efter att köpet gjordes. Om det har gått mer än sex månader sedan köpet gjordes är det du som kund ska kunna bevisa att felet på varan fanns redan från början.
Personuppgifter Rekogruppen Sverige AB, Ryhovsgatan 3-5, 553 03 Jönköping, org nr 559069-0987 är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som inhämtas och behandlas av Rekoshoppen.
Ibland kan det bli fel… Vi reserverar oss för lagerdifferenser, leveransförseningar och tekniska fel. Vi reserverar oss också för att skrivfel i produkttexter och egenskaper samt fel i bild och prismärkning kan förekomma. Vi kan inte garantera att bilder exakt återger hur varan ser ut och vad den har för egenskaper. Om du vill reklamera en vara för att vi tex har skrivit fel i produkttexten eller har en missvisande bild så går det sjävklart bra.
Rekoshoppen.se är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten. Om Rekogruppen Sverige AB Organisationsnummer: 559069-0987 Momsregistreringsnummer: SE559069098701 Adress: Ryhovsgatan 3-5, 55303 Jönköping Telefonnummer: 036-180 100
|