Köpvillkor


Allmänt

Om din order är på mer än 500 kr, så är frakten gratis! Annars tillkommer en fraktkostnad på 29 kr till 49 kr beroende på vilket fraktsätt som används. Alla ordrar som skickas fraktfritt levereras via DHL Service Point Alla priser på webbplatsen är inklusive moms.

Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Rekogruppen Sverige AB (Rekoshoppen) förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Rekoshoppen reserverar sig för eventuella alla tryckfel såsom t ex pris, storlek, antal produkter i lager på denna webbplats. Vi kan inte heller till 100% garantera att alla bilder exakt återger produkternas utseende.

Betalningssätt

Du kan betala med Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort.

Läs gärna Klarnas fullständiga villkor avseende Klarna checkout



Om du kommer till vår lagershop på M2-center i Jönköping (för att handla direkt i butiken eller för att hämta redan beställda varor) kan du betala med Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, Vpay, Swish och med kontanter. 


Leveranser

Våra leveranser skickas med DHL eller PostNord. Paketet levereras till ditt närmaste ombud, vi utgår efter postnumret som du anger vid din beställning. Vår normala leveranstid är ca 1-3 arbetsdagar beroende på lagerstatus. Ta gärna kontakt med vår kundtjänst på 070-3070839 eller info@rekoshoppen.se så hjälper vi dig!

Ej mottagen vara

Vi debiterar 200 kronor för ej mottagna varor. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du ta emot paketet och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som ej mottaget och debiteras automatiskt.

Transportskador

Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss på info@rekoshoppen.se. När du återsänder varor till oss står du själv för transportrisken. Om varan skulle komma fram skadad får du skicka tillbaka den till oss så vi kan skicka en ny produkt till dig, kostnaden för frakt när det gäller trasig vara står vi för. Läs mer om under Returer & Reklamationer 

Ångerrätt

Du har full ångerrätt 30 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick och i orginal förpackning.

Personuppgifter

Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig, så som namn, adress, e-postadress, telefonnummer. Detta samtycke ger du vid ditt köp. Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker vår sajt kommer att behandlas av Rekogruppen Sverige AB i egenskap av personuppgiftsansvarig.

Informationen kommer att användas i syftet att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig, uppmärksamma dig på erbjudanden inom dina personliga intresseområden samt övrigt i marknadsföringssyfte. Rekogruppen Sverige AB kommer aldrig att låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner detta.

Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.

Force Majeure

Rekoshoppen.se är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Om Rekogruppen Sverige AB

Organisationsnummer: 559069-0987

Momsregistreringsnummer: SE559069098701

Adress: Ryhovsgatan 3-5, 55303 Jönköping

Telefonnummer: 070-3070839

info@rekoshoppen.se