Leveransinformation
Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar från att du har lagt din beställning, förutsatt att vi har varan i lager. Du får en leveransbekräftelse via e-post i samband med att din order skickas.
Leverans av beställda varor sker med DHL, PostNord Varubrev. Din kundvagn räknar automatiskt ut vikten på ditt paket och erbjuder de bästa fraktalternativen. DHL-ombud Du får en SMS-avisering med information när du kan hämta din leverans. PostNord Varubrev Fraktkostnad Vi bjuder på frakten för alla beställningar över 500 kronor. För övriga beställningar är fraktkostnaden 29 kr. Transportansvar Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.
Om produkten är skadad vid leveranstillfället ska detta anmälas omgående till Rekoshoppens kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet. Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till ombudet vid avhämtning av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt. Om du fått en skadad vara ser vi självklart till att du får en ny så fort det bara går.
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 299 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Leveransförsening Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post eller telefon. Hämta själv Du kan välja att hämta dina varor själv i vår butik på M2-center i Jönköping (Ryhovsgatan 3-5). Innan du hämtar ut ditt paket i butiken, är det viktigt att du först mottagit ett sms eller mejl som bekräftar att ditt paket finns klart för avhämtning. Är du osäker över öppetiderna, vill ha vägbeskrivning eller något annat så tveka inte att höra av dig. Alla kontaktuppgifter samt öppettider till butiken hittar du här. Tänk på att du eller ditt bud skall kunna uppvisa legitimation och ordernummer vid hämtningen om du har betalat ordern i samband med beställningen. Om någon annan hämtar ut ditt paket måste personen visa upp din legitimation. Om du vill betala i samband med avhämtning fungerar Swish, Visa, Mastercard och kontanter. Vid butikens ingång finns kundparkeringar och vill du åka buss heter den närliggande hållplatsen ”Center Eurostop, Västra entren” och den trafikeras av stadsbuss nummer 3. Hoppas vi har gett dig bra information om leveranser och fraktsätt. Om det är något du undrar över kan du bara höra av dig till oss. Våra kontaktuppgifter hittar du om du klickar här. |