Leveransinformation från rekoshoppen.se
Frakt från 29:- fraktfritt över 499:-

 

Leveransinformation

Leveranstid

Vi sänder normalt alla ordrar som inkommer före kl 13 samma dag (vardagar). Du får en leveransbekräftelse via e-post i samband med att din order skickas.


Leveranssätt

Tillgängliga fraktsätt genereras utifrån det postnummer du anger i kassan på rekoshoppen.se. Vi erbjuder följande leveranssätt:

  • DHL Service Point, kostnad 29 kr, fraktfritt på ordrar med varuvärde över 499 kr. Leverans sker till valfritt DHL-ombud
  • DHL Företatgspaket, Gäller enbart företagsadresser, levereras till angiven företagsadress. Observera att mottagaren måste vara på plats vardagar kl 8-17, kostnad 79 kr
  • DHL Hemleverans, levereras till angiven adress. Leveransen föregås av sms-avisering med val av leveranstid, dock endast dagtid. Kostnad 129 kr, om varuvärdet överstiger 499 kr blir fraktkostnaden 99 kr.
  • PostNord Varubrev, levereras till din brevlåda om möjligt (brevbäraren avgör detta), annars till ombud. Kostnad 29 kr, fraktfritt på ordrar över 499 kr.
  • BudBee Box, leverans till valfri Budbee Box. Kostnad 29 kr, fraktfritt på ordrar med varuvärde över 499 kr.
  • BudBee Hemleverans, leverans till angiven adress vardagskvällar mellan kl 17-22. Kostnad 29 kr, om varuvärdet överstiger 499 kr blir ordern fraktfri
  • Avhämtning i vår butik på M2-center, Jönköping


Mer information om de olika fraktsätten

DHL Service Point
Om din beställning levereras via DHL-ombud kan du hämta ut den på valfritt DHL-ombud. Om du vill välja ett speciellt DHL-ombud väljer du det i kassan på vår webshop. Du klickar i fraktsättet "Valfritt DHL-ombud" och skriver sedan postnumret i rutan "sök önskat DHL-ombud på postnr". Därefter klickar du på sök och väljer DHL-ombudet i rullisten.

Du får en SMS-avisering med information när du kan hämta din leverans.

Observera att det inte finns någon garanti för att ordrar lämnas till önskat ombud. Om det tex är fullt hos aktuellt ombud har DHL rätt att lämna paketet till annat ombud. Avgift för ej uthämtat paket tillkommer.


DHL Företagspaket
Ditt paket levereras vardagar kl 8-17 till angiven företagsadress. OBS! Ingen avisering sker så man måste vara på plats ovanstående tider för att kunna ta emot paketet. Detta fraktsätt är endast för företag EJ till privatpersoner. Vid misslyckad leverans pga att mottagaren ej varit på plats, debiteras en avgift.

DHL Hemleverans
Ditt paket levereras vardagar kl 8-17 till angiven adress. Innan leverans får du ett sms med möjlighet att välja önskad leveransdag. Du måste vara på plats och ta emot paketet. Chauffören sms’ar också ca 30 minuter innan leverans sker. Observera att detta leveranssätt oftast tar en dag längre än tex DHL Service Point. Vid misslyckad leverans pga att mottagaren ej varit på plats, debiteras en avgift.


PostNord Varubrev
Om din beställning väger mindre än 1 kg och är max 34x24x7 cm kan vi skicka den med PostNord Varubrev. Då levereras ditt varubrev i din brevlåda om det får plats (brevbäraren avgör). Annars anländer försändelsen till ditt närmsta PostNord-ombud. I det sistnämnda fallet får du en SMS-avi med information om när du kan hämta din leverans. Avgift för ej uthämtat paket tillkommer.

Budbee Box
Fossilfri leverans inom 24 timmar till vald Budbee Box. Du får en sms-avisering när paketet finns att hämta. Paketet ligger sju dagar i boxen. Avgift för ej uthämtat paket tillkommer.

 

Budbee Hemleverans
Ditt paket levereras vardagar kl kl 17-22 till angiven adress. Innan leverans får du ett sms med länk till information om leveranstid. I appen kan du välja att paketet får lämnas utanför dörren. Om du väljer detta är du själv ansvarig för paketet efter att chauffören lämnat av det . Du har även möjlighet att följa leveransens väg i realtid när det är på väg till dig. Vid misslyckad leverans pga att mottagaren ej varit på plats, debiteras en avgift.

 

Avhämtning
Du kan välja att hämta dina varor själv i vår butik på M2-center i Jönköping (Ryhovsgatan 3-5). Innan du hämtar ut ditt paket i butiken, är det viktigt att du först mottagit ett sms eller mejl som bekräftar att ditt paket finns klart för avhämtning.

Är du osäker över öppettiderna, vill ha vägbeskrivning eller något annat så tveka inte att höra av dig. Alla kontaktuppgifter samt öppettider till butiken hittar du här.

Tänk på att du eller ditt bud skall kunna uppvisa legitimation och ordernummer vid hämtningen om du har betalat ordern via Klarna i samband med beställningen. Om någon annan hämtar ut ditt paket måste personen visa upp din legitimation. Om du vill betala i samband med avhämtning fungerar Swish, Visa, Mastercard och kontanter.

Vill du hämta ditt paket utomhus, ringer du oss på 036-180 100 eller ringer på dörrklockan vid vårt lastintag.

 

Rekogruppen Sverige AB (Rekoshoppen) förbehåller sig rätten att ändra fraktsätt efter att orderbekräftelse sänts ut till kund. Detta görs endast i undantagsfall och i syfte att minimera kostnader och miljöpåverkan samt för att följa reglemente hos fraktbolagen avseende pakets storlek och vikt. Alla priser på webbplatsen är inklusive moms. Vi ändrar aldrig fraktsätt om man valt hemleverans eller DHL Företagspaket.

Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.


Transportskador

Om produkten är skadad vid leveranstillfället ska detta anmälas omgående till Rekoshoppens kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till ombudet / chauffören vid avhämtning av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

Om du fått en skadad vara ser vi självklart till att du får en ny så fort det bara går.


Ej utlöst order / misslyckat leveranförsök

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket / misslyckade leveransförsök (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 200 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet/ta emot leveransen och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.


Leveransförsening

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post, sms eller telefon.



Hoppas vi har gett dig bra information om leveranser och fraktsätt. Om det är något du undrar över kan du bara höra av dig till oss. Våra kontaktuppgifter hittar du om du klickar här.