Leveransinformation


Leveranstid

Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar från att du har lagt din beställning, förutsatt att vi har varan i lager. Du får en leveransbekräftelse via e-post i samband med att din order skickas..


Leveranssätt

Leverans av beställda varor sker med DHL, PostNord Varubrev eller för paket som väger upp till 10kg kan vi också erbjuda PostNord My Pack. Din kundvagn räknar automatiskt ut vikten på ditt paket och erbjuder de bästa fraktalternativen.
Du kan också välja att själv hämta dina varor på vår lagershop i M2-center, Jönköping.

DHL Service Point - endast 29 kr
Om din beställning levereras med DHL Service Point kan du hämta ut den på ditt närmsta DHL-ombud. Du får en SMS-avisering med information om var du kan hämta din leverans.

OBSERVERA - vi bjuder på frakten om ordervärdet överstiger 500 kr. Alla fraktfria ordrar levereras via DHL Service Point. 

PostNord Varubrev
Om din beställning väger mindre än 0,5 kg kan vi skicka den med PostNord Varubrev för 29 kr. Då levereras ditt varubrev i din brevlåda om det får plats. Annars anländer försändelsen till ditt närmsta PostNord-ombud. I det sistnämnda fallet får du en SMS-avi med information om var du kan hämta din leverans.

PostNord Mypack Collect
Om din beställning väger upp till 10kg kan vi skicka den med PostNord Mypack Collect. Då levereras ditt paket till ditt närmsta postombud. Du får en SMS-avisering med information om var du kan hämta din leverans.



Fraktkostnad

Vi bjuder på frakten för alla beställningar över 500 kronor. Vi skickar med DHL Service Point när fraktfri gräns har uppnåtts. För övriga beställningar är fraktkostnaden följande:

  • DHL Service Point 29 kr
  • PostNord Varubrev upp till 0,5 kg 29 kr
  • PostNord Mypack Collect/Varubrev över 0,5 kg 49 kr

Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Transportskador

Om produkten är skadad vid leveranstillfället ska detta anmälas omgående till Rekoshoppens kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till ombudet vid avhämtning av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

Om du fått en skadad vara ser vi självklart till att du får en ny så fort det bara går.


Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 299 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos ombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning nedan. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.


Leveransförsening

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Om vi får kännedom om leveransförseningar av din order kontaktar vi dig omgående via e-post eller telefon.


Hämta själv

Du kan välja att hämta dina varor själv på vår lagershop i M2-center i Jönköping (Ryhovsgatan 3-5). Innan du hämtar ut ditt paket i lagershoppen, är det viktigt att du först mottagit ett mejl som bekräftar att ditt paket finns klart för avhämtning.

Kolla också lagershoppens öppettider på vår facebooksida www.facebook.com/rekoshoppen så att vi har öppet när du tänkt komma och hämta paketet. Är du osäker över öppetiderna, vill ha vägbeskrivning eller något annat så tveka inte att höra av dig. Alla kontaktuppgifter hittar du här.

Tänk på att du eller ditt bud skall kunna uppvisa legitimation och ordernummer vid hämtningen om du har betalat ordern i samband med beställningen. Om någon annan hämtar ut ditt paket måste personen visa upp din legitimation. Om du vill betala i samband med avhämtning fungerar Swish, Visa, Mastercard och kontanter.

Vid lagershoppens ingång finns kundparkeringar och vill du åka buss heter den närliggande hållplatsen ”Jönköping M2-center” och den trafikeras av stadsbuss nummer 3.

Hoppas vi har gett dig bra information om leveranser och fraktsätt. Om det är något du undrar över kan du bara höra av dig till oss. Våra kontaktuppgifter hittar du om du klickar här.